Bijzondere voorwaarden
Bijzondere voorwaarden waar SkiKompanie.be als reisorganisator optreedt.
Artikel 1: Prijzen
1. De overeengekomen prijs in de pakketreisovereenkomst is – behoudens kennelijke materiële vergissing – vast en alle verplichte diensten zijn inbegrepen, behalve deze die, ingevolge lokale reglementeringen, enkel ter plaatse door de reiziger in contanten kunnen betaald worden
2. De prijs is aangeduid per persoon.
3. De prijzen bevatten alle diensten zoals vermeld op de reisovereenkomst op bijgevoegd programma.
4. Niet-inbegrepen zijn kosten voor reispas, inentingen, verzekeringen, persoonlijke uitgaven en alle overige diensten die niet uitdrukkelijk als inbegrepen staan op de reisovereenkomst.
5. Prijzen die mondeling of telefonisch door onze reserveringsdienst worden gegeven zijn steeds onder voorbehoud. Enkel schriftelijke prijsbevestigingen zijn geldig.
6. Aan dossiers op aanvraag, behalve indien zij in een vaste boeking resulteren, zijn altijd 150 euro dossierkosten verbonden.
7. Voor dossiers die afwijken van het standaardprogramma wordt een toeslag gerekend van 100 euro per dossier.
8. De prijzen zijn berekend op basis van
a) taksen en heffingen, met inbegrip van de luchthaventaksen, in vergelijking met de toestand op datum van de te koop aanbieding.
b) de vervoerprijs met inbegrip van de energieprijzen die een element uitmaken van deze vervoerprijs op basis van de datum van de tekoopaanbieding.
9. Zou de verhoging 8 % van de totaalprijs te boven gaat, kan de reiziger de pakketreis-overeenkomst zonder vergoeding verbreken. In dit geval heeft de reiziger recht op terugbetaling van de bedragen die hij aan de organisator heeft betaald.
Artikel 2: Formaliteiten
1. De reiziger dient te bevestigen kennis genomen te hebben van de informatie inzake de te vervullen formaliteiten die hem in de brochure of door de reisorganisator worden medegedeeld.
2. Kinderen dienen over een identiteitskaart met foto te beschikken. Kinderen die niet door hun ouders vergezeld worden, dienen documenten voor te leggen, waarop de ouders hun toestemming verlenen om alleen te reizen en waarbij de datum van aankomst en van vertrek uit het betrokken land vermeld is, evenals het adres waar zij hun vakantie doorbrengen en hun adres in België.
3. Huisdieren kunnen op reis meegenomen worden mits rekening te houden met de specifieke richtlijnen die door de organisator worden verstrekt. Zij moeten in elk geval in regel zijn met de vaccinatievoorschriften. De organisator aanvaardt echter geen enkele verantwoordelijkheid bij eventuele schade noch voor moeilijkheden die voortspruiten uit het meenemen van huisdieren.
Artikel 3: Bagage
Bij verlies of beschadiging van bagage moet de reiziger bij de afdeling verloren bagage van de luchthaven een property irregularity report invullen. Zonder dit document is het onmogelijk om een vergoeding te bekomen. Bij transport per autocar dient een attest aan de begeleidend medewerker gevraagd.
Artikel 4: Dienstregeling
De vermelde dienstregelingen zijn indicatief. De reiziger dient in alle omstandigheden er rekening mee te houden dat deze zowel voor als tijdens de reis gewijzigd kunnen worden.
Artikel 5: Annulering en wijzigingen door de reiziger
1. De annuleringskosten zijn variabel volgens het tijdstip van annulering. De juiste datum van de annulering wordt bepaald door de datum van ontvangst door de organisator. Alle bedragen zijn aangeduid per persoon.
2. Vluchten zijn vanaf de eerste dag steeds niet terugbetaalbaar dus 100% annuleringskosten, tenzij expliciet anders vermeld op de reisovereenkomst.
3. Tot 150 dagen voor vertrek kan het landarrangement geannuleerd worden mits 50% kosten, tenzij strengere voorwaarden vermeld op de individuele reisovereenkomst. Bij annulering vanaf 150 dagen voor vertrek zijn alle reisdiensten niet terugbetaalbaar dus 100% annuleringskost.
4. Wijzigingen aan een geboekte reis worden aanvaard mits betaling van 50 euro kosten, naast de normale prijsaanpassing.
Artikel 6: Aansprakelijkheid
1. De in dit document opgenomen informatie werd opgemaakt volgens gegevens die ons bekend waren tot zes maanden voor de publicatie ervan. Indien zich wijzigingen voordoen in exploitatie, faciliteiten en diensten van de aangeboden producten zullen deze onmiddellijk na kennisname door de organisator worden meegedeeld.
2. De prestaties van de organisator nemen een aanvang en eindigen op de opstapplaats.
Artikel 7: Klachtenregeling
1. De reiziger dient, op een bewijskrachtige wijze, de organisator onverwijld op de hoogte te brengen van iedere non-conformiteit die hij ervaart tijdens de uitvoering van de reisovereenkomst.
2. De tegenwaarde van niet-verkregen diensten wordt alleen terugbetaald mits het indienen van een geschreven attest uitgaande van de betrokken dienstenverlener en waarin duidelijk vermeld wordt welke diensten de reiziger niet ontvangen heeft.
3. Voor eventuele geschillen die niet via de Geschillencommissie opgelost kunnen worden, is alleen de rechtbank van Antwerpen bevoegd.